Första veckan på mitt nya liv!

Så var första veckan på Hundlekis slut. Både Oskar och jag är ganska slut efter allt det nya.
I början nu är det ganska lugnt på dagis eftersom många hundar är på semester, och det är en bra start. 
Oskar kämpar lite, men är duktig.  Bara att sitta i box på dagarna och inte få vara med mig är lite knepigt, även om han har vant sig otroligt fort. Fortfarande ska några kunder skällas ut varje morgon, men det blir bättre och bättre. Det är ju trevligt att vara i boxen för man får godis där.
Jag trivs så himla bra på jobbet och undrar varför jag inte gjorde det här för länge sen. Att kunna jobba med mitt största intresse varje dag - kan det bli bättre ? Nu jobbar vi hela nästa vecka också och sen är det semesterstängt i tre veckor. De veckorna ska fyllas med valp och renovering av lokalen. Lille valpis hamnar mitt i målning och boxbygge och jag ser fram emot att få en riktigt miljöstark nästa hund, som har varit med där det händer från början. Framtiden är spännande!

Oskar är inte riktigt van vid att behöva dela mig med ett gäng andra hundar (Oskar, Tessie, Kim och Fellini här)


efter första veckan på jobbet vill man helst bara släppa ut tungan ur munnen och somna in i soffan


det är faktiskt så skönt att man inte riktigt orkar dra in den när man vaknar... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0