Liten Ylle passar bra in!

Nu har Ylle bott hos oss i snart två månader. Jag förundras över hur han har vuxit in i vår familj så snabbt, och har svårt att tänka mig en vardag utan honom. Han och Oskar fungerar fantastiskt bra ihop, de är sällan svartsjuka, de leker och de kan mysa med oss i samma säng. De verkar inte känna så stor konkurrens av varandra, kanske på grund av att Oskar bodde här först och han är den som har minst tendens att försvara mig mot andra hundar.
Något jag aldrig vågade hoppas på var att Ylle skulle ha en positiv inverkan på Oskar, men otroligt nog har det blivit så. De sover lugnt ihop i köket på jobbet, Oskar är mycket mindre rädd utomhus och han verkar ta livet lite mer med ro. Jag tror att jag sätter mindre press på honom nu också, när jag vet att jag har en annan hund att träna och tävla med. Det verkar vara skönt för honom att slippa de kraven. Ylle, å andra sidan, verkar älska att göra saker, helst hela tiden. När vi kommer hem från jobbet är Oskar så trött av att bara ha funnits till hela dagen, men Ylle är redo att jobba. Roligt!

Ylle fick följa med på hundmässan i helgen och verkade tycka att det var väldigt trevligt. Glad, positiv och kontaktsökande trots att vi var där i sex timmar!


Visar nya trickset att ligga med frambenen isär på pendeln :)


På läktaren och väntar på att freestylen ska börja


Liten hund bredvid stor förpackning oxöron!


Pendeln hem. Lite trött i mitt knä i sin fina jultröja


Fina brorsorna poserar


Ylle hjälper storebror att hämta vanten


På jobbet med ett glatt gäng i skogen


Tre trötta hundar i soffan; Ylle, Oskar och Kim som vi passar ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0