Oskar- och mattedagen

Idag är jag hemma från jobbet och passar på att ta igen lite tid med min egen hund.

Vi började dagen med en långpromenad, varvade koppel med lösträning och passade på att få in en hel del lydnad och freestyle: mellan ben, hopp över ben, höger vänster tass på mina händer och fötter, slalom, stanna kvar, inkallning. Dessutom fick vi ett riktigt genombrott med fotgåendet som gick toppen! Oskars nya belöning (pipboll - både pipis OCH boll!) gör honom mer motiverad än jag nånsin sett honom förut. Men det gäller att ransonera belöningarna, leker man med dem lite för länge blir de tråkiga. Korta, korta pass och så ner i fickan med bollen mellan passen.
Övrig träning bestod i lite klättring på stockar med diverse godissök och passivitetsträning när matte tog en kaffe på kafét. Glada och nöjda kom vi hem efter ett par timmar och Oskar har nu slocknat i sängen.

Senare idag ska vi ta en tur till djuraffären för att köpa mutor till världens bästa Bella som ställer upp som hundvakt med kort varsel i morgon. Dessutom verkar det vara dags att byta till vinterdäck så man kan hålla sig på vägen.

Finns det något mysigare än att spendera dagen med sin hund?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0