I behov av fotokurs

Ibland blir jag så trött. Försökte ta några fina foton på Oskar och Pedro efter en supermysig promenad igår. tittade på dem nu och de var liksom bara... dåliga. Fel fokus på mer än hälften, konstiga vinklar, hundarna ser ut som om de bara vill vara någon annanstans, blä och usch. Jag vill ha en ny kamera och jag vill gå en fotokurs (lätt att skylla på kameran)!
Jaja, håll till godo:

Oskar och Pedro posar framför en staty av ett vildsvin i Ulriksdal. De första gångerna Oskar såg den här statyn var han livrädd och försökte kommunicera med den som med en hund. Nu har han till slut lärt sig att den inte svarar.


Oskar gör sig så fin han bara kan med tungan ute och tassen upp. Godis nu då?


Den här bilden blev jag i alla fall nöjd med. Man ser inte så bra att fokus är fel och det ger bara en skön känsla att den är på sned. Hundarna ser faktiskt levande ut och himlen är häftig. Pedro ser stolt ut framför Ulrikdals slott.

Kommentarer
Postat av: Nina

Och det underlättar ju inte heller att ena hunden är ljus och den andra mörk. Och att det är snö.

Jag tyckte bilderna var fina ändå! Men jag känner igen känslan när man tittar på bilder som man tyckte såg så bra ut i sökaren.

Huvudsaken vi hade en mysig promenad! Tack för sällskapet.

2010-03-06 @ 14:11:54
Postat av: Christina

Nä, jag säger som Nina, det är inte lätt att plåta en ljus och en mörk hund och dessutom i snö.

Jag tycker bilderna är fina ändå, och jag håller med dig om att den sneda horisonten gjorde bilden levande och spontan.



Ett litet tips - solen kommer från höger, hade du bytt plats på hundarna så kanske Pedro hade kommit fram lite bättre. Som det nu är faller lite av Oskars skugga på honom.

2010-03-06 @ 15:10:08
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/
Postat av: Maria&Oskar

Nina: Ja, promenaden var det bästa!

Christina: Tack för tipset, det ska jag komma ihåg till nästa gång!

2010-03-06 @ 18:09:52
URL: http://www.guldhunden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0