Hundmöten

Vad gäller hundmöten för våra hundar så tror jag att det kan bli väldigt stressande för en hund att känna att man måste hälsa på alla hundar man möter ute. Att hela tiden behöva hålla utkik, bedöma andra hundar och ta första mötet kan vara en mycket stor stressfaktor för många hundar. I stället ser jag till att min hund har ett gäng kompisar som jag vet att han trivs bra med, och som vi försöker träffa någon gång i veckan. Det ger viktig social träning men är framförallt kul!
För ett par veckor sedan var en av dem, Elvis, här och hälsade på och vi tog en sväng till fårhagen.

Elvis tycker att det är lite uschligt med all den kalla snön och visar att han inte vill leka just nu.


Lite roligt kan man til slut ha trots snön


Men skönast är det att få gå på en upptrampad stig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0