Jobbhund

Oskar håller på att lära sig att följa med mig till exjobbet. Två gånger nu har han varit superduktig hela dagen och sedan supergrinig på kvällen efter överdosen av miljöträning.
Oskar har en tendens att vara lite vaktig och skällig när folk kommer och för att träna bort det från början så började jag med att kasta en näve korv på honom när ytterdörren stängdes med ett brak första gången. Han hann klämma ur sig ett par skall men så fort korven träffade golvet var han upptagen med dem.
Sen gjorde jag samma sak varje gång jag hörde att någon kom - men passade nu på att belöna honom innan han började skälla. Efter ett par, tre repetitioner hade jag en hund som förväntansfullt vände sig till mig varje gång han hörde ytterdörren. Tänk om allt kunde vara så lätt att träna!

Efter ett par timmar är Oskar helt slut. Det är jobbigt att vara på nya ställen och träffa nya människor och hundar. I min korridor finns inte mindre än 7 andra hundar!



När man är borta på nya, läskiga ställen är det bra att ha med sig en liten gris att gå och bära på

Kommentarer
Postat av: Bella

Duktig Orre! =)

2010-06-08 @ 21:19:22
URL: http://bellashundar.blogg.se/jovial

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0