Märgbenet from hell

Igår fick Oskar det största märgben jag någonsin har sett. Det var jag som hittade det i en djuraffär och det är antagligen ett lårben från oxe eller liknande. Han var så nöjd att han inte visste var han skulle bli av, men kunde inte förflytta sig så långt eftersom han bara kunde släpa det längs med marken! Lycklig var han i alla fall.
I natt fick vi vårt straff för det goda benet, när Oskar började pipa vid halv tretiden och jag fick kasta på mig kläder och springa ut med honom. Sprutdiarré är inte roligt för någon, varken för matte och husse som måste gå ut med hund i skift hela natten eller för hund som piper och mår dåligt.
Idag har han varit dålig hela dagen och bara fått vatten med lite ris i, och vätskeersättning. Diarrén har fortfarande inte slutat helt, men i alla fall avtagit. Och han är trött, stackarn. Han blir alltid så låg när han mår dåligt, särskilt när han inte får äta. Lilla plutten!

Kommentarer
Postat av: Jelly

men plutten då! mår han bättre nu? aldrig roligt med sjuka hundar =( pussa han från mig!

2009-09-24 @ 03:20:23
Postat av: nemo

Åh vad tråkigt! Hoppas att magen snart är bra på honom! Kom dock att tänka på en sak haha.. en gång när min förra hund var kass i magen och väckte mig halv fyra på natten o ville ut så gick jag upp, typ fortfarande i sömnen, och körde ner ena foten i skon.. där kände jag något kallt och typ vått. Trodde att han hade skitit eller spytt i skon.. men ut hoppade en groda. Tror du jag vaknade till liv då eller? Haha.. jag bodde i en källarlägenhet så den hade kommit in på nåt sätt och byggt bo i min sko. Snacka om att jag blev chockad, sådär halv fyra på morgonen med en nödig hund bredvid mig :p

2009-09-24 @ 18:06:11
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo
Postat av: Maria

Nemo: Haha, en sån knäpp grej! Tur att det inte var bajs i alla fall. Jag hade också blivit rätt chockad!

2009-09-24 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0