Unghundskurs

På torsdag är sista gången på unghundskursen som jag hållit nu. Det har varit ett skönt gäng med väldig spridning på både åldrar, raser och personligheter hos hundarna. Precis så det ska vara alltså! Vi har pratat om vanliga unghundsproblem såsom stress och hundmöten och övat på att kunna följa matte/husse trots störningar av andra hundar. Dessutom har vi såklart gjort roliga saker med hundarna, eftersom unghundar behöver motiveras lite extra genom lek.

Min excellenta fotograf Maertha hjälpte mig och tog bilder trots regn, mörker och kyla. Här följer ett urval:


Jag visar övningen "Myggan" på Leon. Övningen går ut på att hunden ska vänta passivt på sin belöning och inte hoppa upp och ta den innan varsågod.


Ronja genomför övningen med bravur!


Alex blir belönad av matte


Sasha har kontakt med matte under hundmötesövningen


Leon är redo för linträning och vill börja nu, nu, nu!

 


Kommentarer
Postat av: nemo

Vad roligt att få sitta lite bilder från kursen, även om det ser lite kallt och blött ut :D

2009-11-25 @ 21:31:08
URL: http://viharhittatnemo.blogg.se/
Postat av: Maria

Lyckligtvis skräms inte mina duktiga elever bort av lite regn :) Men jag skulle nog önskat lite bättre väder om jag fick välja...

2009-11-25 @ 23:22:20
URL: http://www.guldhunden.se
Postat av: nemo

Det handlar ju om vad man gör på kursen. Själv skrämdes vi lite av sånt väder när vi gick kurs förra hösten, men det berodde egentligen inte på vädret utan på kursen i sig.

2009-11-26 @ 22:57:34
URL: http://viharhittatnemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0