En helt vanlig arbetsdag...

...bara det att det är söndag och att dagen snarare har varit så som jag önskar att en vanlig arbetsdag hade varit.
I morse tog jag en längre promenad med Oskar eftersom han skulle vara själv under aktiveringspromenaden. Med hund matad och instuvad i sovrummet begav jag mig ner till parkeringen där vi skulle mötas. 3 ekipage dök upp trots smått duggregn och grått väder och vi spenderade 1½ timme med att prova på olika aktiveringar. Hundarna var duktiga och lyckades koncentrera sig nästan ändå till slutet och alla mattar verkade nöjda med att ha fått inspiration till promenaderna.
Efter en snabb lunch tog jag med mig Oskar ner till Ulriksdal där det var marknad och miljötränade genom att sitta på olika avstånd från det läskiga och klicka för att han var lugn. Sen gick vi en sväng i parken och hittade några äpplen som Oskar glatt satte i sig. Vi skvallertränade på allt möjligt (hästar, hundar, folk) och på vägen hem blev det miljöträning igen förbi marknaden. Jag vågade mig till och med på att gå fram till ett av stånden och köpa ett fint armband med en duktig Oskar placerad mellan mina fötter och totalt fokuserad på nästa godis.
På vägen hem var vi ganska slut båda två och däckade i soffan efter två äggmackor (Oskar fick skalet).

Nu måste jag tyvärr ta tag i mig själv och göra en powerpointpresentation om djurs förmåga att känna smärta till en kurs jag går på universitetet. Men först en kissrunda med Oskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0