Oskar och jag



Jag, Maria, är 27 år och pluggar etologi (beteendevetenskap för djur) på Stockholms Universitet. Jag är utbildad hundinstruktör och jobbar med positiv förstärkning för en bra inlärning och positiv relation till hunden. Drömmen är att i framtiden jobba som djurskyddsinspektör eller med etologi på annat sätt och sköta ett hundföretag vid sidan om. Jag skulle även vilja vidareutbilda mig til hundpsykolog.

Oskar är en blandras med bla labrador och golden retriever och hans ursprung är okänt. Han kom hit från ett vanvårdsfall för cirka ett halvår sedan och har fått lära sig allting från början. Trappor, bussar, joggare, barn, hundar - allt var nytt. Han har varit som en 22-kilos valp men har nu trätt in i unghundsstadiet och vi har kunnat börja jobba med lite mer än bara miljöträning och stresshantering.
Oskar är en naturlig apportör och kommer att få lära sig apportera. Vi kommer även träna lite freestyle och agility om hans stress klarar av det.

Bloggen kommer att handla om vårt liv ihop. Träning, framgång och misslyckanden, och vad vi lär oss på det. Och alla underbara hundar som vi träffar på vägen.  Följ gärna med på vår resa!

Kommentarer
Postat av: Denise Hundkonsult

Hej! Vilken härlig bild på Oskar!! Underbar! Jag ska följa bloggen med spänning ;) Det finns alldeles för lite hundbloggar i vår värld så den går direkt in bland Denise Hundkonsults favoriter! Kram till Oskar och dig från mig och Misty!

2009-05-19 @ 23:20:00
URL: http://www.denisehundkonsult.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0