Utökad flock

Idag var Oskars hundvänner Ebba och Skruttan här vilket var lite småtjafsigt i början men det gick lätt att avstyra och snart låg de och vilade i soffan alla tre. Eftersom det regnade vågade jag inte ta med kameran ut men lägger upp lite bilder från förra gången Ebba var här. Vi gjorde ungefär samma saker som sist, Oskar och Ebba for runt i fårhagen som vildar och vi var även i skogen och hoppade och balanserade på stockar. Fårhagarna är jätteroliga nu eftersom gräset är så högt att hundarna inte ser varandra och Oskar skuttade som en kanin för att hitta Ebba när de sprungit förbi varandra i leken. De fick även leta upp mig en gång vilket ledde till att Oskar sprang panikslaget ca 100m i fel riktning. Separationsångesten har inte riktigt släppt sitt grepp än. Ebba hittade mig dock snabbt och Oskar blev glad igen.
När jag var ute med alla tre hundar mötte vi två schäfrar på den smala stigen i skogen. Kycklingpåsen räddade situationen och hundarna satt som tre tända ljus framför mig när schäfrarna passerade. Så duktiga!
Här är i alla fall lite bilder. Ursäkta för den usla kvalitén, de är tagna med min gamla kamera.

Godissök funkar alltid för att bryta isen



Full fart


Ebba kniper ihop sina fina ögon


Poserar på sten ihop

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej! Så roligt att se bilder på vad Ebba gör när hon hälsar på hos er.

2009-06-09 @ 23:39:29
Postat av: Maria

Ja, ni får hålla utkik här när hon har varit hemma hos mig! Ska försöka ta lite bättre bilder nästa gång.

2009-06-10 @ 13:31:48
Postat av: Denise Hundkonsult

Hej M! Så söta dom är tillsammans, hade först svårt att skilja på vem som var vem när jag tittade på första bilden ;) PussKram! Ps. Misty slänger en slängpuss till Oskar ;) Och Cornet till grabbarna! D.s

2009-06-15 @ 00:27:01
URL: http://www.denisehundkonsult.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0