Simning

Äntligen fastnade han på bild, det lilla blötdjuret. Elvis som sovit över ville så gärna vara med och hämta "pinnen" (det är en späckhuggare, men allt roligt som man hämtar är ju pinnar), men han vågade inte simma ut. Han fick dock vara med på lite grundare vatten.
Oskar på väg mot den kastade pinnen


Tar pinnen i munnen


På väg inåt, inte alltid den rakaste vägen



Pinnen är räddad!


Ibland kom Elvis och försökte stjäla pinnen


Hundarna väntar duktigt på att Janne ska kasta


Hämta!


Lagom djupt även för Elvis så han var nöjd


Ge mig! Nej, det var jag som hade den!


Kommentarer
Postat av: bella

duktig kille!!

2009-06-30 @ 19:20:48
Postat av: nemo

Åh, jag önskar också att Nemo var lite mer intresserad av apportering och leksaker. Han springer bara förbi dem och är ointresserad.

Nu har vi förresten köpt en flytväst till honom, väntar på att den ska komma med posten i dagarna :)

2009-07-02 @ 12:43:14
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo
Postat av: Maria

Nemo: Vad synd att han inte är intresserad! Vi började träna lite smått med att belöna när Oskar tog något i munnen och det har verkligen gett resultat. Men han hade ju ett ganska stort intresse redan från början.

Kul med flytvästen, vad blev det för någon? Jag har inte provat vår än. Hoppas att ni kan lära honom att simma!

2009-07-02 @ 13:18:38
Postat av: nemo

Inomhus kan han allt vara intresserad av leksaker när han är riktigt på gång, eller uttråkad. Men utomhus är dom inte alls så intressanta. Försöker också belöna så fort han tar dem eller visar intresse men det går segt..

Det blev faktiskt den du tipsade om, då den var billig och verkade vara det vi var ute efter. Så nu hoppas jag att han ska simma lite mer och upptäcka att det faktiskt går bra.

2009-07-02 @ 17:19:34
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0