Lina utan handskar

Precis när vi skulle ut idag så började det ösregna. Himlen öppnade sig och allas synder ramlade ner samtidigt. En halvtimme senare klädde jag på hundarna ändå och släpade trots Skruttans protester runt henne ett helt varv i skogen. Hon hatar verkligen regn, hennes öron slokar som på en sur liten katt och hon skakar på sig hela tiden. Till slut fick hon gå hem till Janne som är sjuk och spela X-box i soffan med honom resten av eftermiddagen medan jag tog ett längre träningspass med Oskar.

Igår var jag på väg hem med Oskar och genade förbi hästhagen med honom i lina. Det brukar gå hur bra som helst med lite distrahering från min sida, men inte idag. Plötsligt var han på väg mot en av hästarna och jag kastade mig efter linan och höll emot. Med mina nakna händer. Jag fick stopp på odågan efter några meter men fingrarna som hållit i linan var ordentligt skinnflådda och leriga.
Dagens lärdom: glöm aldrig handskar hemma om du ska använda lina.

Min stackars hand

Kommentarer
Postat av: maertha

aj, jäklar!

2009-07-08 @ 20:03:56
Postat av: Denise Hundkonsult

Aj Aj Aj!! Stackars Miii!

2009-07-10 @ 01:02:59
URL: http://www.denisehundkonsult.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0