Härlig vecka

Det har varit en härlig vecka och Oskar har fått vara med på picnic flera gånger. Han verkar tycka att det är dödligt tråkigt men med badpauser så är det väl okej. Huvudsaken är ju att han får vara med och att det är superbra för honom att tvingas att vara passiv så länge. Och att inte stjäla vår mat!
Han simmar mer och mer och den flytande leksaken som bara används till simning är mycket populär. Oskars glada humör lyckades till och med locka ner hundkompisen Skruttan i vattnet utan problem. Idag badade de båda två; Oskar simmade och Skruttan gick i till magen. Jag släppte några kycklingbitar som sjönk till botten och sen var hon sysselsatt i flera minuter med att klura ut hur hon skulle få upp dem. Jättekul att se henne jobba med tassarna och gå runt och fundera. Det blir ju lite tråkigt för henne annars när Oskar simmar.
Sen var jag iväg på dagen och tog ut Oskar på ännu en badrunda och balansövningar när jag kom hem. Han är riktigt duktig med kroppen nu, har superkoll på bakbenen. Annat var det när han kom hit! Oräkneliga är de gånger då han dunsade in med baken i saker och välte dem.
Imorgon få vi trevligt besök med promenad, bus i fårhagen och fika. Jag ska ta med kameran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0