Drop-in agility

Igår var Oskar och jag på Drop-in agility i Solna. Vi åkte dit tidigt för att kunna sitta och passivitetsträna i skuggan men det slutade med att vi letade efter platsen i 40 minuter och kom dit i sista sekunden. Puh!
Det var bara Oskar och en annan hund, och så en tjej som ställt upp en massa hinder och bidrog med tips och råd. Vi provade på tunneln som vi tränat lite hemma och det gick som en dans, bollbelöning i andra änden hade uppenbarligen satt sina spår. Den böjda tunneln ("makaronen") gick också bra och även några hopphinder. I slutet lyckades vi till och med testa lite slalom och jag var så himla nöjd med Oskar! Visst var han distraherad av den andra hunden men han gjorde faktiskt det jag bad om och gav mig mycket kontakt trots alla störningar. Vi ska absolut gå dit fler gånger!
Efter passet satt vi i skuggan och pratade en stund och gick sedan förbi djuraffären på vägen hem för att kolla in rean. Jag shoppade ett extra långt koppel med stötdämpning för skogspromenader och en jaktväst åt Oskar att använda som arbetstecken.
På eftermiddagen gick vi ner till Edsviken och badade och njöt av värmen. Det var en sån härlig dag och det kändes verkligen hur Oskar njöt lika mycket som jag av att bara vara tillsammans. En toppendag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Låter kul med drop-in agility. Vi tror det skulle passa Ebba bra med agility. Kanske vore värt att prova på.

2009-07-19 @ 22:56:35
URL: http://twitter.com/TinaTrivia
Postat av: Maria

Det är varje lördag kl 10 vid hundrastgården på Huvdstafältet och kostar 50:-. Jag hade faktiskt planer på att ta med Ebba dit när jag passar henne nästa gång :)

2009-07-20 @ 10:42:27
Postat av: M1 å Tekla

Agility e de bästa som finns, tycker iaf jag å Tekla...=)

Hoppas ni har det bra, hojta när ni kommer ner nästa gång. pussåkram

2009-07-21 @ 00:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0