Skånesemestern del 1! För hästälskare

Förra veckan åkte vi till mina föräldrar i Skåne för att semestra. Oskar följde med såklart, och satt duktigt på tåg i fem timmar två gånger utan att klaga. Miljöträning i kollektivtrafik måste vara det bästa vi har gjort!
Förra gången vi var nere var ett helt halvår sedan och då hade Oskar bara bott hos oss i 1½ månad. Då spenderade han tiden med att skälla ut min pappa, vakta hysteriskt på allting och stressdra som en tok i kopplet. Den här gången gick det lite bättre och han hälsade glatt på både mamma och pappa och verkade trivas strålande i huset. Dessutom gick han som en dröm i kopplet (äntligen börjar koppelträningen ge resultat) och verkade trivas hur bra som helst. Några rädslor fanns inte heller och jag börjar inse att det nog är på landet vi borde bo...

Vi hann med en hel del på dagarna vi var där, och Oskar var givetvis med överallt.

Vi hälsade på min kompis M och alla hennes djur. M är en stentuff tjej som bor i en riktig idyll med hästar, hundar och katter och sköter en hästuppfödning tillsammans med sin mamma. Jag mår alltid bra när jag är där på gården. Det är så härligt att se hästarna i sina stora hagar och man får ett sånt lugn. Det är verkligen annat än de små grushagar man ser här uppe. Lite ridning hann jag med också, på Hemingway som jag kommer ihåg som spralligt föl. Idag är han 8 år och M tävlar honom i hoppning. 




Oskar spanar på M när hon rider


Jag på finaste Hemingway!


Sprall i hagen efter ridningen



Lilla Ida är 28 år


I år har hon fått en kompis i samma storlek


Will njuter av friheten i hagen. Jag var en av de första som satt på honom när han reds in och han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.


Tack Maria för att vi fick komma ut och hälsa på! Fler bilder från Skånevistelsen i nästa inlägg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0