Välkommen hem!

I förra inlägget fick ni se en liten försmak av vår nya familjemedlem. Nu är det dags att presentera honom på riktigt. Möt Ylle, 8 månaders dvärgpudelhane som flyttade hem till oss i söndags! Ylle har tidigare bott hos en familj som tyvärr blev allergiska, det är därför han nu har flyttat till oss. Ylle börjar med att känna in sig på Guldhunden hunddagis med mig på dagarna och kommer längre fram hjälpa mig på kurser och träna och tävla i freestyle!
De här första dagarna har varit helt fantastiska, jag har aldrig träffat en hund som är så positiv, rolig och knäpp. Vi kommer ha massor av kul ihop och jag är så himla glad! Efter att ha rehabiliterat en hund som Oskar så känns det nästan som om man är värd en liten glad ullboll som nästa hund.
Idag var vi i skogen med ett gäng hundar på jobbet och Ylle uppträdde som om han aldrig gjort annat än att gå i skogen med andra hundar. Nosade runt, sprang och lekte och tränade klockren inkallning med mig! Det ser jätteroligt ut när han skuttar runt i full fart ljungen som är lika hög som han!


Ylle poserar med shi-tzun Hugo


Minglar lite


Åker i mattes jacka en stund på vägen hem. Det blir mycket för unga små pudeldudelben att vara ute i flera timmar


Chappik tittar misstänksamt, han är lite sotis på Ylle som får bli buren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0