Utveckling och framtid


Foto: Maria Eidvall

I början av året slutade min hunds dagmatte plötsligt, och lämnade oss att själva hitta en annan lösning för honom dagtid. Vi hittade ett dagis som verkade bra, men Oskar trivdes inte alls med att sitta i box utan gick tillbaka till sina gamla stress/ångestmönster som han hade när vi tog över honom för drygt två år sedan.
Dagis fungerade alltså inte, och en hund som inte kan vara ensam ens några minuter i nya miljöer är inte lätt att hitta dagmatte till. Under våren har vi pusslat och överutnyttjat fina vänner för att klara av livet dag-för-dag. Jag har haft lite av en livskris där jag har känt att jag inte vet om jag vill jobba med någonting som innebär att man inte kan ta med sig hund till jobbet, oavsett hur bra jag trivs i övrigt. Oskar är ju det akuta problemet, men så som jag vill ha hund innebär att man spenderar livet ihop, inte bara kvällarna. Dessutom vill jag ju arbeta med hund, inte ha det som fritidsintresse.

Lösningen uppenbarade sig oväntat snabbt. Ett hunddagis som jag känt till sedan länge blev till salu, och jag bestämde mig för att satsa och våga. Från och med i sommar blir jag alltså ägare till ett hunddagis med allt vad det innebär. Dagiset är fullt, med 30 underbara hundar, och jag kommer fortsätta driva det samma sätt som det har drivits. Plötsligt blev min dröm verklighet, och jag ser fram emot att bygga på verksamheten med kurser och en liten butik. Dagiset ligger i Skogås söder om Stockholm, men jag kommer även fortsätta kursverksamheten i Bergshamra.

Ibland tar livet oväntade vändningar, och jag är så glad att jag knappt kan uttrycka det. Att få arbeta med hund på heltid, lära känna individerna och raserna, läsa hundspråk hela dagarna, aktivera och vara en trygghet för 30 små individer. Kunna fortsätta och utöka kursverksamheten, starta en butik, ha möjlighet att ständigt vidareutbilda mig. Och att kunna ha med Oskar i allt det här, och så småningom en liten valp, en blivande tävlingshund.

Jag är så glad att jag nästan spricker!!!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Så roligt det låter och det är fantastiskt att livet ibland presenterar en möjlighet när man tror allt är omöjligt. Lycka till!

2011-03-21 @ 09:38:54
Postat av: Sofie

Återigen ett stort stort grattis till dig sötis! Det finns nog ingen som tvivlar på att du kommer driva Sveriges bästa hunddagis framöver :)... Massa kramar från stolt vän!

2011-03-21 @ 10:17:37
Postat av: Sofiaho

Än en gång GRATTIS!!



Det kommer bli det bästa hunddagiset/hundcentret i Sveirge! Nästan synd man inte bor i stockholm så man kunde få ta del av det hela på riktigt nära håll.

2011-03-23 @ 13:36:43
Postat av: Malin

Grattis! Låter spännande! :) Berätta meer! Vilket dagis är det?

2011-04-03 @ 22:21:23
URL: http://amoresperros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0