Hundlekis, kamera och hoppklass

Oskar och jag spenderar en dag i veckan på hunddagis (Hundlekis i Skogås för er som undrade) för att lära oss inför sommaren då vi tar över. Oskar behöver lära sig att vara en duktig dagisfröken genom att ligga kvar på golvet när jag tar emot hundar på morgnarna samt umgås med 20 hundar samtidigt i en rasthage. (Det första är svårast, det sista är läskigast... )
Jag behöver lära mig att gå ut och gå med 10 hundar utan problem och framför allt att lära känna alla individerna. Jag börjar lära mig deras egenheter nu och såna hundar det är! Helt underbara, trevliga och roliga.

Jag hade tänkt lägga in en bild på hur en trött Oskar ser ut på vägen hem från "jobbet", men kameran verkar ha gett upp för gott. I stället lägger jag in en bild på den kameran som jag förhoppningsvis kommer att köpa in i dagarna som ersättning:



Vi har även anmält oss till Djurgymnasiet cup i hoppklassen 2a maj. Oskar förvandlas som bekant till en våt liten fläck i situationer med mycket folk och på konstiga platser. Så nu ska vi testa att bara göra något kul ihop och se om hans nerver pallar. Mycket köttbullar och en pipis eller två så tror jag nog att vi ska kunna ta några hinder. Nu ut och träna lite i påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0