Besök på hundcampus

I veckan passade jag på att hälsa på Jessan som pluggar på Hundcampus i Hällefors.
Har det hänt er någon gång att ni har åkt någonstans och direkt känt att "här vill jag stanna"? Så kände jag när jag kom dit. Jag vill läsa till hundbeteendeanalytiker där - en sorts hundpsykolog som går på djupet med varför hunden beter sig som den gör. Det blir mitt nästa mål i utbildningen inom hund och jag längtar!
För vem kan inte tycka om ett ställe där grundaren kommer fram och säger hej, blir påflugen av min hund men står kvar och säger lugnt "jasså, du vill bita mig?"? Och Oskar kommer av sig så pass att han sätter sig vid min sida och glömmer bort att han försökte skrämmas nyss.
Förutom att insupa stämningen passade Oskar och jag på att gå på ca 5 timmars promenad med några av våra favoriter: Jessan och Boo.
Jag lånar några bilder av Jessan för att illustrera hur mycket Boo faktiskt är Oskars favorit:









...men efter den härliga skogspromenaden var vi tvungna att köra hem igen. Tillbaka till allvaret, men med en ny längtan: att komma tillbaka någon annan dag.

Oskar avslutade dagen i hundbädden med den längsta sovande tunga jag någonsin sett!

Kommentarer
Postat av: Kim

Det var jättekul att ses, och vad roligt att hitta till din blogg, den ska jag följa!



Haha, så söt den sista bilden på Oskar var! :D

2010-09-05 @ 22:23:25
URL: http://www.cirkusliv.webb.se
Postat av: Sofia

Vad underbart!

2010-09-06 @ 12:11:01
Postat av: Nina och Elvis

Sover han med tungan ute verkligen? Vad sött! :)

2010-09-11 @ 17:11:40
URL: http://danner.se/elvis
Postat av: Maria&Oskar

Oskar sover nuförtiden oftast med tungan ute. Oklart varför, men den blir ofta längre och längre ju tröttare han är. Efter några timmar känns den som plast när man tar på den, alldeles förtorkad. Knäppo.

2010-09-13 @ 22:21:12
URL: http://www.guldhunden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0