Väkommen hem, Mynta

I förra veckan lämnade ju Curry oss så ledsamt, men eftersom marsvin är flockdjur kan man inte skynda långsamt utan en ny kompis till Kummin behövdes snabbt.
Lilla Mynta (fd Molly) upphittades under en bil och lämnades in till Marsvinshjälpen. Hon flyttade hit i förra veckan och spenderade de första dagarna gömd i ett hus. Nu är hon mycket modigare och uppfostrar Kummin med högljudda tjut när han kommer för nära.
Den lilla golvmoppen verkade ha problem med allt håret så jag klippte av det värsta. Inte så poppis hos marsvin, lärde jag mig av Curry, men ibland tyvärr nödvändigt. Hon sparkades (ja, marsvin sparkas när de är sura) och pep, men nu ser hon i alla fall i alla riktningar och har inte ett hårsläp efter sig var hon går.

Mynta före klipp






Och så nyfriserad (och skitsur på mig)



Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken söt liten en. Lycka till med nytillskottet!

2010-03-29 @ 12:40:49
URL: http://theresehedstrom.blogg.se/
Postat av: Maria&Oskar

Tack! Det går super än så länge!

2010-03-30 @ 17:41:27
URL: http://www.guldhunden.se
Postat av: Mira

Vilken liten sötis...



Min största önskan när jag var liten var att få ett marsvin. Jag fick inget eftersom far var allergisk, men det hände att jag smugglade hem ett ibland. Som far upptäckte, och så fick jag lämna tillbaka. Elände...

2010-04-02 @ 11:34:06
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0