Examensarbete på g

Om ett par veckor börjar jag göra exjobb och nu har jag verkligen kommit igång med förberedelserna!
Det är så himla roligt att leta material, fundera på hur försöken ska läggas upp och komma på en bra frågeställning. Än är ämnet inte helt spikat men det kommer att handla om positiva känslor hos hund. I 20 veckor kommer jag göra etologiska försök på hundar, räkna statistik och skriva. Spännande!
Efter exjobbet är jag färdig med utbildningen men det innebär såklart inte något slut på studierna! Eftersom man aldrig är färdiglärd finns det redan en hel hög kurser som jag vill gå så fort jag "bara" jobbar (och alltså har en maaaaassa fritid att plugga på).
Vad sägs om hundsjukvårdare, djurhållning i ekologiskt lantbruk, Hund - avel utfodring och hälsa, en ny masterkurs inom hund med ännu okänt innehåll, hund- och kattetologi, hästens beteendebiologi, redovisning (nu orkar jag inte hitta fler länkar), hästhållning i småskaligt lantbruk, rovdjurskurs, och så givetvis hundpsykologutbildning i framtiden. Det finns kurser för ett helt liv om man bara letar lite! www.studera.nu är en riktig guldgruva, även om man inte har pluggat på universitet förut kan man hitta många roliga kurser. Prova vet jag!

I morgon väntar seminarium på Skansen om vargjakten. Det ska bli intressant att höra vad de har att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0