Hundlös

Idag var jag hundlös eftersom sambon tog med sig Oskar in till Gärdet. Det känns så konstigt att vara hemma utan hund, det brukar ju vara jag som sköter miljöträningen och hundmöten. Men lite skönt var det att slippa morgonrundan, och i stället mysa framför en film på förmiddagen.
Oskar var helt slut efter lek med nya vännen bullmastiffen Bea och har spenderat resten av dagen i djup sömn på soffan. För att han skulle få göra någonting tog jag fram Etolådan, som Oskar älskar. Etolådan är en av de få aktiveringsleksaker som faktiskt går att variera riktigt ordentligt, och som hundarna oftast inte tröttnar på med en gång. Vi har även de extra tillsatslocken som gör det ännu svårare. En leksak som jag verkligen kan rekommendera, i alla fall för vuxna hundar som inte tuggar upp allting.

Etolådan

Annars har dagen varit lugn, ibland måste man bara ta en ledig dag och inte svara på mail eller planera kurser utan bara vara. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0