Så himla kul!

Det var länge sedan jag uppdaterade, och det måste jag faktiskt skylla på allting som händer just nu. Förutom att skolan är krävande så har jag ju startat upp företaget Guldhunden, och jag trodde aldrig att jag skulle få ett sånt gensvar som jag faktiskt har fått! Det är verkligen jättekul att se hur kurserna fylls upp, till och med innan datum satts.
Just nu är unghundskursen i full gång och det är otroligt inspirerande att se hur mattar, hussar och hundar utvecklas med övningarna för varje gång. Unghundar är så himla tacksamma att arbeta med. När man väl lär sig att fånga upp de korta ögonblicken av kontakt och belöna dem så får man dels en mycket bättre relation, dels lär man sig att se mer positivt på sin "tonåring". För de är ju helt underbara när de får sina tokryck och exploderar av glädje!
Idag och i morgon är vi hundvakter till Tuva och Pedro men i morgon kommer jag smita iväg ett par timmar för att hålla en senioraktiveringskurs på dagen. Det är så lätt att man glömmer bort sin äldre hund när den inte pockar på uppmärksamheten som unghunden gör. Då kan det vara kul att gå kurs ihop och få lite aktiveringstips!
Jag ska försöka bli duktigare på att skriva här, under tiden får ni njuta av Oskars allra galnaste unghundsblick med "snus".





Kommentarer
Postat av: nemo

Ja, du måste uppdatera mer!!! (säger hon som själv inte har tid att göra det så ofta...hehe)

Jag vill gärna höra lite mer om kurserna, vad ni gör, vad är det för folk och hundar, hur du lägger upp en kurs eller liknande.

Ha en fortsatt trevlig helg!

2009-11-20 @ 23:28:27
URL: http://viharhittatnemo.blogg.se/
Postat av: Söderhund

Instämmer, ord för ord, med föregående skrivare :-).

2009-11-21 @ 15:22:02
URL: http://soderhund.blogspot.com
Postat av: Christina

Ha ha, snusläppen är för gullig ;)



Så kul att du har flyt när det gäller det nystartade företaget! Jag har rekommenderat dig till flera personer i Sthlms-området :)

2009-11-23 @ 22:49:56
URL: http://stribergsstation.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0