Hejdå 2010!

2010 har varit ett speciellt år för mig.

I år har jag satsat ordentligt på hundträningen i Guldhunden, och träffat massor av underbara hundar och ägare. Antingen har jag tur med mina kunder, eller är det helt enkelt så att många av Stockholms hundägare har ett väldigt fint sätt och inställning till hundträning. Jag minns särskilt er som har känt att träningen inte har fungerat till 100% men med lite hjälp och vägledning har hittat den där känslan som legat och väntat under ytan - med fantastiska resultat. Det är ni som gör att jag vill jobba med det här!
Aktiveringspromenad

Träningen med min egen hund, Oskar, har även den nått en ny nivå. Oskar har börjat hitta hem och vardagslydnaden är inte så betungande längre. Det innebär massor av tid att träna roligare saker och i Oskars fall betyder detta freestyle. Han är inte den snabbaste men glädjen finns där och det är viktigast. Bäst av allt är att mycket av rädslorna har lagt sig - ni som känner mig och Oskar vet hur mycket det betyder!
 Kärlek!

Jag avslutade utbildningen till etolog (beteendevetare för djur) i augusti, med ett exjobb på positiva känslor hos hund. Jag spenderade sommaren med att träna 12 beaglar att trycka på en knapp för matbelöning och konstruera ett experiment runt detta. Otroligt spännande att få använda mina kunskaper i skarpt läge!
 Ginger och Jasmin


Strax innan exjobbet var färdigt fick jag anställning som djurparkslärare på Djurgymnasiet. Under hösten har jag alltså arbetat med att undervisa i djurämnen och upptäckt hur kul det är. Jag läser om djur, lär ut om djur eller träffar djur hela dagarna. Jag får helt enkelt betalt för att göra någonting som jag skulle kunna ha som hobby - fantastiskt!
Under hösten har jag också avslutat utbildningen till Freestyleinstruktör och hållit min första kurs i ämnet. Oskar är nu försökskanin på alla möjliga och omöjliga trick, och vi håller på så smått med att arbeta in ett eget program.
 Slalom på freestylekurs

2010 har varit ett omvälvande år. Så mycket har hänt, och ändå har jag fått så mycket idéer och planer för framtiden. Våren startar med en ny termin som djurparkslärare, nya kurser i Guldhunden och lite andra planer som jag delar med mig av efter hand. Tack för det här året - jag hoppas att vi ses i nästa!

God jul och Gott nytt år önskar Maria och Guldhunden!


Kommentarer
Postat av: Mira och Emser

Stort tack själv! Klart vi kommer att ses! Ny trevlig kurs i vår kanske!? Gott nytt år till er alla, såväl två- som fyrbenta!

2010-12-28 @ 16:27:07
URL: http://emsersalt.blogspot.com
Postat av: Maria&Oskar

Håll utkik på hemsidan och nyhetsbrev för nya kurser! Puss på Emser!

2011-01-06 @ 17:44:11
URL: http://www.guldhunden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0