Längtar till vintern

Det börjar gå lite bättre med Oskar. De värsta rädslorna för vårt område har släppt och man kan numera oftast bryta honom innan han hamnar i "dra hysteriskt i koppel - mode". I lördags var vi i tanto och miljötränade med en kompis och hennes unghund och båda hundarna var jätteduktiga.
Jag trodde aldrig att jag skulle längta till vintern men det gör jag verkligen - då folk håller sig inomhus i vårt område och det kommer finnas möjlighet att verkligen träna bort rädslan till nästa vår. Snön dämpar ju dessutom ljud så jag hoppas på en snörik vinter! Många snöpicnicar i vårt område kommer det att bli.
I helgen ska vi på kantarellsökskurs och hoppas väcka Oskars intresse för att kunna utöka skörden i höst. Jag tror att sök kommer att passa honom perfekt, han jobbar redan mycket med nos och älskar leta-övningar.

Idag bokade jag in mig på IMMIs konferens på Kolmården i oktober, där ett gäng föreläsare kommer att berätta om unghund och hundproblematik. Jag passar dessutom på att träffa vargarna, eftersom alla som har varit där säger att det är en otroligt upplevelse. Nu gäller det att inte glömma kameran! För er som inte känner till IMMI så är det en rikstäckande organisation för instruktörer och hundpsykologer som är utbildade i en av IMMI godkänd utbildning och jobbar med positiv förstärkning. Läs mer på www.immi.nu.

Kommentarer
Postat av: nemo

själv bävar jag för nyår på vintern :(

Och för guds skull, glöm inte kameran när du är iväg :)

2009-09-04 @ 16:40:04
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0