Hundfri helg

I helgen var vi ifrån Oskar för första gången. Jag och sambon åkte iväg för att gå på helgträff för våra distanskurser och Oskar lämnades hos "farmor" (Jannes mamma) för övernattning fredag till söndag. Det var nog lika jobbigt för mig som för honom att lämna bort honom, men nyttigt för hans (och min?) separationsångest. Han hade i alla fall haft det bra och gått promenad fyra timmar om dagen, sprungit i lina och badat. Och lyckligtvis sovit gott på nätterna. I farmors säng, som han smög upp i när hon sov, trots att han inte fick.
Det var i alla fall skönt att få hämta hem sin lilla gris på söndagkvällen och det har varit mycket gosande sedan dess. Planen är att lämna bort honom lite mer och lära honom att hitta en egen trygghet och inte alltid hänga mig i hasorna. Vilket iofs är trevligt att han gör, särskilt när han är lös. Men i det stora hela är det viktigt att han kan vara lugn och avslappnad även med andra, välkända människor så han inte blir så bunden till oss.


Kommentarer
Postat av: nemo

Det där tycker jag också är viktigt, även om man inte vill eller behöver lämna bort hunden så tror jag att det är viktigt att man gör det ibland. Dessutom behöver man faktiskt en hundfri dag/helg någon gång ibland :)

Skönt att det gick bra med Oskar i alla fall! Nemo älskar att vara ute hos killens mamma o sambo. Kan bero på att det blir en del gott, och att det finns en inhägnad stor tomt att springa omkring på hehe.

2009-09-23 @ 12:39:36
URL: http://www.metrobloggen.se/viharhittatnemo
Postat av: Maria

Haha, än så länge är inhägnade tomter och godis ingenting om husse och matte inte är där hälsar Oskar. Men han lär sig och det hade ju faktiskt gått bra. Och det var jätteskönt att komma iväg!

2009-09-23 @ 16:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0