Skruttdag

Idag har varit en riktigt usel dag. Ibland har man dagar då allting fungerar och Oskar är i balans och lugn och fin. Vi har haft några sådana dagar nu så jag antar att det var dags för en dålig. Det värsta är att när man har haft bra dagar ett tag så känns det så mycket värre när man får en dålig.
Jag lät mitt dåliga humör gå ut över två ungar som körde EU-moppe på den smala gångvägen nere vid vattnet så att Oskar blev ännu räddare. Jag ställde mig i vägen men de vägrade stanna och det kanske var tur för dem... Nästa gång kollar jag nummerplåten och anmäler dem, någonstans måste man väl ändå få gå på promenad utan att nästan bli överkörd?

Vi var i alla fall i fårhagen en stund och tränade lite stanna-övningar och sök. Det gick ganska bra och på vägen hem fick Oskar bada. Han vågar gå längre och längre ut nu, det är kul att se. Vi ska köpa en flytväst till honom och sedan hjälpa honom att lära sig simma.


Kommentarer
Postat av: Denise Hundkonsult

Hej hopp! Jag vet hur det är - det där med dåliga och bra dagar.. Underbar bild på Oskar - han ser riktigt klämtjeck ut!! Kram!!

2009-05-27 @ 15:05:19
URL: http://www.denisehundkonsult.se
Postat av: Maria

Tack, det går väl upp ibland och ner ibland. Jag tycker Oskar ser ut som han har fått en lyckopilla på bilden ;)

2009-05-27 @ 15:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0