Nordens Ark

I helgen var jag iväg på helgträff till min sommarkurs "Djurparksdjurens Beteende" på Nordens Ark. Kursen går ut på att lära sig mer om hägndesign och berikning för olika djurparksdjur. Jätteintressant och skönt att se att de flesta djur faktiskt hade ett drägligt liv här, till skillnad från i många andra djurparker.
Oskar fick stanna hemma med Janne och boendet delades med fem människor och fyra hundar.

Boro


Två hundbollar


Boro tittar upp


Zack


Christina och fluffiga Ellie


Nordens Ark


Det stora Gotlandskaninhägnet som jag ska utvärdera och föreslå förbättringar till. Det såg ganska bra ut redan, men en del förändringar kan jag nog fundera fram.


Innehägnet


Ett litet lamm låg och njöt


Przewalskyhäst (stavning?)


De ser lite ut som förväxta fjordingar och man borde nog se dem i flykt för att verkligen förstå hur explosiva de kan vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0