Hajk

Oskar och jag var på minihajk i veckan. Det var min kompis D med Oskars kompis Misty som lurade ut oss på en tvådagars hajk med övernattning i vindskydd utanför Tyresö.

Ryggsäckarna kändes riktigt tunga när vi kom fram till vindskyddet och när vi precis lagat lunch på D´s trangiakök började det ösregna! Vi gömde oss i vindskyddet och åt och när det blev uppehåll gick vi en sväng med hundarna utan packning. De for runt som tokar i skogen och var hur lyckliga som helst. För oss mattar blev det lite kantareller plockade.
På kvällen grillade vi grönsaksspett och satt och mös vid lägerelden sent. Oskar var inte helt nöjd med att vara bunden vid ett träd och i slutet på kvällen fick han vara med vid brasan i stället, ihoprullad som en trött boll vid mina fötter.
Natten gick utan några incidenter och jag var riktigt stolt över Oskar som kunde sova gott bredvid mig trots den konstiga omgivningen.

Oskar försöker fly från kopplet


Trillar ner...


...och hittar äntligen balansen!



Oskar snusar


D visar sina skills med trangiaköket och messar samtidigt!


Kvällens grillspett


En trött Misty


 Men sover alltid med ena ögat öppet


Oskar och jag vid den mysiga sjön där vi slog läger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0